מה נלמד מההכנות קודם הפגישה עם המלך אחשוורוש

    ליבת גולדהירש No Comments on מה נלמד מההכנות קודם הפגישה עם המלך אחשוורוש
    12:18
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on דרמה: צה"ל ממליץ על ביטול מוחלט של הילולת הרשב"י במירון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עבר חלף לו פורים, וכבר פסח בא לו בפתח בדפיקה אביבית וקלילה וככה אנחנו מוצאות את עצמנו עם מטפחת דהויה או בגד סמרטוט אוחזות בסמרטוט. בין מים לסבון בין אקונומיקה לניקיון, ומעבר להכנות הרגילות של המירוק והצחצוח הכוונה האמתית שלנו היא להיות נקיים ולא רק בבית בפנלים ובקירות אלא גם בפנים – בלב לבוא לסדר כשאנחנו בסדר נקיים ומוכנים – ובעצם להדק עם אבא את הקשר.

    קשר זה שיחה, קשר זה דיבור קרוב עם אבא אוהב עם או בלי מילים. כל אחד רוצה להיות קרוב אפשר להרגיש את זה בתפילה ולהסתכל קצת אחורה וללמוד מסיפור המגילה. כשאסתר המלכה באה למלך אחשוורוש לבקש על המשתה – ובסופו של דבר להציל את עם ישראל במחיר אישי גבוה ממחיר הכסף ששקל המן.

    כשאסתר באה המילים של התפילה לא מוזכרות הכל מוסתר.

    ורק בתהילים אפשר לשמוע מבין המילים את זעקתה של איילת השחר שבין השחור מחכה לאור של בוקר, להארת פנים מאבא שיעזור. וגם כשכל עם ישראל אתה ופיות קטנים ממלמלים תפילה ונשמעים כצאן קדושים פועים ומתפללים לפני השם להעביר את רוע הגזירה – גם שם הכל מוסתר. כי צריך לראות בין המילים במגילה, ולחפש את התפילה במגילה המחופשת שלנו.

    אבל פעם אחת אפשר לראות ללמוד ולעריך מה זאת תפילה מקל וחומר פשוט, מחשיבה והתעמקות במגילה – כשאחשוורוש מחפש לו מלכה תחת ושתי ואוסף את כל הבנות מכל הממלכה, כשכל בנות העולם באות לפני המלך אחשוורוש השליט של 127 מדינות כדי להיות מועמדות למבחן הכתר ההכנה לבוא לפני המלך היא לא רק להתארגן שעה, שעתיים וגם לא יום ויומיים.

    אלא חצי שנה בשמן המור ועוד חצי שנה בבשמים ובתמרוקים המעדנים את הבשר (רש"י).

    אתם קולטים? שנה בבושם שמן ותמרוקים זה ממש המון זמן וכל זה בשביל מה? בשביל לעמוד כמה שניות, או מקסימום כמה דקות לפני המלך הגדול.

    וכאן נגלית לנו הארה על התפילה.

    אם נשים שנה שלמה באות להימרק ולצחצח את עצמם לפני מלך בשר גם קל וחומר אנחנו, שאנחנו עומדים יום יום לפני מלך מלכי המלכים לא שנייה ולא דקה, אלא 3 פעמים ביום למשך בערך 10 דקות ויותר.

    כמה אנחנו צריכים להתכונן לפני שאנחנו באים לדבר עם המלך, ששומע ומקבל אותנו כילדים אהובים, ולא כאישה במבחן של שנייה או דקה.

    היי ,יש שם מישהו למעלה שנותן לנו את הזמן לדבר איתו קרוב כמה זה טוב, וכמה אנחנו צריכים להעריך ולהודות. וכן, גם להתכונן, אם לא שנה שלמה, אז לפחות כמה דקות לפני התפילה.

    שיהיו ניקיונות קלים!



    0 תגובות